گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز

تنگه هایقر

خلاصه گزارش:
تاریخ برگزاری:۳۰فروردین۱۳۹۸
سرپرست گروه: محمدرضا حسن پور
مسئول فنی: علیرضا قهرمانی
تعداد شرکت کنندگان: ۲۴ نفر
گزارشگر: علیرضا قهرمانی

شرح گزارش:
روز جمعه مورخ ۳۰ فروردین۱۳۹۸ ساعت ۷ صبح فلکه قصردشت روبروی بانک ملی دورهم جمع شدیم و بوسیله یک دستگاه اتوبوس رأس ساعت ۷/۳۰ سفر خود را به سمت شهرستان فیروزآباد آغاز نمودیم.
مسیر حرکت از سمت پلیس راه شیراز فسا به سمت کوار و با گذر از گردنه موک بود. ساعت ۸/۳۰ جهت صرف صبحانه در پارکی در شهرستان فیروزآباد توقف کردیم و پس از نیم ساعت مسیر حرکت رو به سمت تنگه ادامه دادیم و بعد از طی نمودن ۳۵ کیلومتر به سمت جنوب شهرستان و گذر از روستای جایدشت و شهرک شهید دستغیب وارد یک جاده فرعی شدیم و مسیر رو به سمت ورودی تنگه ادامه دادیم.
در مسیر حرکت تاج سد هایقر که بر روی رودخانه قره آقاج در حال ساخت بود را نیز مشاهده کردیم که خود جذابیت متفاوتی داشت.
پس از هماهنگی جناب حسن پور با اتوبوس به سمت محل بازدید تنگه راهی شدیم و رأس ساعت ۱۲/۳۰ به محل مورد نظر رسیدیم و با راهنمایی جناب حسن پور بصورت گروهی به طرف محل بازدید تنگه حرکت کردیم. در طول مسیر حرکت به سمت قسمت بالایی تنگه سرپرست گروه نکات ایمنی لازم را به منظور نزدیک نشدن به لبه پرتگاه به دوستان گوشزد نمودند.
سپس دوستان بصورت تکی و دسته جمعی مشغول به عکس گرفتن شدند و سپس بعد از یک ساعت توقف به سمت روستای رودبال جهت صرف ناهار حرکت کردیم و رأس ساعت ۱۲/۳۰ به محل مذکور رسیدیم و دوستان در یک جمع صمیمی در کنار طبیعت زیبا همراه صدای رودخانه و نسیم خنک بهاری مشغول به صرف ناهار شدند و پس از ۳ ساعت صرف ناهار و استراحت در ساعت۱۵/۳۰ به سمت کاخ اردشیر بابکان جهت بازدید راهی شدیم و در ساعت ۱۶/۳۰ با هماهنگی سرپرست وارد مجموعه کاخ شدیم و پس از نیم ساعت بازدید در ساعت ۱۷ به سمت شیراز حرکت کردیم.
جناب حسن پور در راه با آب میوه از دوستان پذیرایی کردن.
در راه قبل از ورودی کوار کمی در ترافیک معطل شدیم و نهایتا رأس ساعت۱۹/۳۰ در کمال صحت و سلامت به شیراز رسیدیم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.