گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز

گزارش صعود به قله لاله زار کرمان

تعداد همنوردان همراه : ۱۶ نفر
گزارشگر: الهه ویسویی

شرح گزارش:

طبق برنامه قبلی همه همنوردان ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۱۳ امرداد ماه در فلکه نمازی شیراز حاضر شدند. جمع شدن همه ی اعضا و احوالپرسی نیم ساعتی طول کشید. پس از آن در ۸ صبح، شیراز را به مقصد روستای لاله‌زار در کرمان ترک کردیم. همه ی راه بدون توقف پیموده شد تا به سیرجان رسیدیم. در راه سیرجان از شهرستان های سروستان، استهبان، و نی ریز گذشتیم. در سیرجان توقف کردیم تا استراحت کنیم و نهار بخوریم. استراحت و صرف نهار یک ساعتی طول کشید و بلافاصله دوباره به سمت روستای لاله زار حرکت کردیم. همه ی همنوردان برای زودتر رسیدن به روستای لاله زار شوق داشتند. روستای لاله زار در منطقه بردسیر استان کرمان است. مسیر سیرجان تا لاله زار بسیار زیبا بود. باغ های پرمیوه و دشت های پرگل شوری را در اعضای گروه ایجاد کرد. این مسیر حدود دو ساعت طول کشید. به روستای لاله زار که رسیدیم باورمان شد که بی جهت اسم روستا را انتخاب نکرده اند. خرید کوتاهی کردیم و به سمت پای کوه راه افتادیم. ساعت ۲۰ شده بود که به پای کوه رسیدیم. عشایر در آن جا چادر زده و اقامت کرده بودند. همانجا بدون معطلی کوله هایمان را بستیم و سفرمان را در کوه شروع کردیم. در مسیر، صدای آب رودخانه و بوی گیاهان دارویی فضایی دلنشین را به وجود آورده بود. پس از دو ساعت، ۱۵ دقیقه به خودمان استراحت دادیم و طالبی خوردیم. دوباره راه افتادیم. ساعت حدود ۲۲ به کمپ شب مانی رسیدیم. همانجا بار سفر را گذاشتیم و چادرهایمان را برپا کردیم. دیگر وقت شام بود و خواب. پس از صرف شام همنوردانی که خسته تر بودند برای استراحت به چادرهایشان رفتند و بقیه آتشی برپا کردند. ساعتی کنار آتش به گفت و گو گذرانده شد.

ساعت ۱۲ به چادرهایمان خزیده و خوابیدیم. این کار باعث میشد که اعضا برای صعود قوای کافی داشته باشند. بعد از گذراندن شبی نسبتاً سرد (آن هم در امرداد ماه کرمان) ساعت ۵:۳۰ از خواب برخاستیم. حرکت در صبح زود باعث می شد در هنگام طی کردن مسیر به گرما و آفتاب کمتر برخورد کنیم. وسایل سفر جمع شد و کوله ها را بستیم. صعود را دوباره آغاز کردیم. هوای دلنشین صبح به همراه صدای آب و منظره ای سرسبز همنوردان را بانشاط تر کرده بود. نیم ساعت از پیمایش گذشته بود که کوله ها را در جایی استتار کردیم تا سبک تر به سمت قله حرکت کنیم. تا ارتفاع ۳۹۰۰ متری مسیری هموار و منظره ای زیبا دارد. پس از ۵ ساعت پیمایش ساعت ۱۱ به قله رسیدیم. حس فتح قله همراه با منظره ی زیبا از کوه هزار و روستای لاله زار همراه شده بود.

برای ما عجیب ترین قسمت این کوهنوردی مناطق پوشیده از برف در طول مسیر بود. تابستان و کویر و این سرما و برف برایمان شگفتی آور و زیبا بود. نیم ساعت را در قله به استراحت پرداختیم و گفت و گو کردیم و عکس گرفتیم. از مسیری جدید از کوه شروع به پایین آمدن کردیم. مسیر جدید شیبی بیشتر از مسیر قبلی داشت. ساعت یک بعد از ظهر در چمنزار به استراحتی مختصر پرداختیم و برفی را که از میانه راه آورده بودیم با شیره قاطی کرده و خوردیم. پس از آن به سمت محل استتار کوله ها حرکت کردیم. ساعت ۱۶ دیگر به پای کوه رسیده بودیم. پس از توقفی کوتاه و استراحت به سمت روستای لاله زار حرکت کردیم و از آنجا به سمت سیرجان رفتیم. سیرجان توقفی کردیم و شام را در رستورانی سفارش دادیم. پس از آن بدون توقف به سمت شیراز آمدیم. ساعت سه صبح به میدان نمازی رسیدیم. دیگر سفر تمام شده بود و باید با همنوردان خداحافظی می کردیم.

۴ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

1. ندا گفت:

باعث افتخارید ، همیشه سربلند و پیروز باشید ….

2. مطلب بی نهایت خوبی دارید و آرزو ی یه حال خوب

3. متن خیلی جذابی هست و امروزتون پر باشه از اتفاقای خوب

دیدگاه خود را به ما بگویید.