گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز

رکابزنی شیراز تا تنگ براق اقلید

سرپرست: آقای رضا حسن‌پور
سرپرست بانوان: بانو فرحناز عالی منش
سرپرست فنی: آقای وحید کاویانی

تنگ براق، نام دره زیبایی در نزدیکی روستای تنگ براق در ۲۰ کیلومتری شهر سده در شهرستان اقلید، شمال غربی شیراز است. فاصله روستای تنگ براق تا شهر سده ۲۰ کیلومتر، تا اقلید ۹۰ کیلومتر و تا شیراز ۱۵۰ کیلومتر است.

صبح پنج شنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۷ صبح قرار به تجمع همرکابان شد و با گذشت یک ساعت زمان انتقال وسایل شب مانی و کوله ها به نیسان همراه ساعت ۸ صبح از شیراز به سوی تنگ براق حرکت کردیم.بعد پیمودن ۱۵ کیلومتر برای استراحت و صبحانه توقفی داشتیم و دوباره ادامه مسیر تا منطقه بیضا و گردنه پیش رو .بعد از گردنه به سرچشمه ابی زلال رسیدیم که بچه همگی از این اب خنک به عنوان کولر سیار استفاده کردند و همین خنکی آب رودخانه ها در طول مسیر گرمای تیر رو برای ما قابل تحمل کرد و به همراه همرکابان تا قبل از ظهر به ببضا رسیدیم و درانجا استراحت کردیم  و ناهار را در باغ ی در منطقه بیضا خوردیم و دوباره ادامه مسیر و دوباره آب تنی . و شب را در منطقه کامفیروز به دعوت اهالی مهربان آن منطقه درکنار شالیزار کمپ کردیم و روز دوم ساعت ۷ صبح به سفر ادامه  دادیم و چشم انداز ما زمین های برنج و کارگران زحمت کش ن منطقه بود که با لبخند مارا همراهی کردند و ظهر از منطقه کامفیروز خارج و به منطقه براق وارد شدیم که ناهار را قبل تنگه براق در کنار رودخانه ای که از تنگه جریان داشت خوردیم و بعد از ظهر به تنگه براق بعد از پیمودن ۱۶۰ کیلومتر رسیدیم بعد از دیدن این تنگه زیبا و گرفتن عکس یادگاری با نیسان به روستای مراد خانی برگشتیم و ازانجا سوار مینی بوس و به سوی شیراز حرکت کردیم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.