گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز گروه دوچرخه سواری آذرخش شیراز

گزارش برنامه طبیعت گردی مازندران

استان مازندران
چشمه های پلکانی باداب سورت
دریاچه چورت
روستای فیلبند

روز دوشنبه ۱۸ شهریور ماه ۹۸ ساعت ۶ صبح برابر برنامه اعلامی با تعدادی از دوستان در میدان احسان گرد هم آمدیم. بلافاصله پس از رسیدن اتوبوس و جا دادن وسایل سفر خود را آغاز کردیم. چند تن از دوستان در پلیس راه اکبرآباد به جمع دوست داشتی آذرخش اضافه شدند.
صبحانه را در داخل اتوبوس و ناهار را در یکی از پارک های شاهین شهر اصفهان در یک فضای صمیمانه صرف کردیم. طبق دستور سرپرست عزیز و دوست داشتنی این دو وعده را با خود به همراه داشتیم.
پس از صرف ناهار به مسیر خود ادامه دادیم.
شهرهای واقع در مسیر عبارت بودند از کاشان – قم – سمنان.
ساعت ۲۱ به شهر سرخه رسیدیم. چون در ایام محرم بودیم با یکی از هیات های عزاداری برخورد کردیم که با محبت تمام به بچه های گروه چای و غذای نذری دادند.
پس از صرف شام و پاکیزه کردن محل به قصد چشمه های باداب سورت به راه خود ادامه دادیم.
جاده باریک و پر پیچ و خم بود. (مسیر دامغان به ساری اتوبوس ممنوع هست و حتما باید از قبل مجوز گرفت)
تا اینکه حدود ساعت ۱ بامداد به سه راه تلمادره رسیدیم و شب را همانجا به صبح رساندیم.
صبح پس از صبحانه به طرف باداب سورت به راه افتادیم. پس از طی کردن حدود نیم ساعت در نزدیکی روستای اروست از اتوبوس پیاده شدیم و به دلیل خاکی و صعب العبور بودن جاده مابقی مسیر را با نیسان و تراکتور طی کردیم تا به مقصد رسیدیم.
از چشمه های بسیار زیبای باداب سورت بازدید کردیم و از زوایای مختلف عکس گرفتیم و با توضیحات لیدر محلی در جریان کامل جزئیات این شگفتی طبیعت و خواص مختلف آب های جوشان از دل کوه و نحوه تشکیل این اثر طبیعی قرار گرفتیم. لازم به ذکر است که چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است.
مسیر برگشت تا اتوبوس را این بار همگی در تریلر تراکتور تجربه کردیم که هیجان فوق العاده ای داشت و بسیاری از دوستان برای اولین بار آن را تجربه می کردند.
ناهار را در رستوران واقع در تلمادره خوردیم و خیلی سریع به طرف ساری و کیاسر به مسیر خود ادامه دادیم.
چورت نام روستای کوچک در دل جنگل است که برای رسیدن به آن باید با نیسان مسیر فرعی را ادامه می دادیم. در بین راه بارندگی شروع شد و به دلیل شرایط نامساعد جوی و کم تجربگی و کافی نبودن تجهیزات بعضی از افراد تصمیم بر این شد که یک خانه روستایی را برای شب مانی اجاره کنیم.
شب را در همان روستا در خانه ی زیبای روستایی ماندیم که برای ما حال و هوای خاصی داشت.
صبح پس از صرف صبحانه ای کامل با تخم مرغ و شیر محلی کوله ها را در همان خانه گذاشتیم و با نیسان به سمت دریاچه چورت حرکت کردیم.
پس از حدود یک ساعت طی مسیر و عبور از جاده زیبای جنگلی به دریاچه رسیدیم.
مسیر پیاده روی تا دریاچه به دلیل بارندگی و گل آلود بودن بسیار لیز و لغزنده شده بود که با راهنمائی سرپرستان گروه با احتیاط کامل به کنار دریاچه رسیدیم.
عده ای معتقدند دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ پس از زلزله و مسدود شدن مسیر چشمه ها به وجود آمده است. اسم اصلی این دریاچه میانشه است که به دلیل نزدیک بودن روستای چورت این اسم را برایش برگزیده اند.
پس از بازدید از دریاچه و آب تنی بعضی از دوستان در زیر باران به طرف نیسان بازگشتیم و ناهاری را که سرپرست برنامه از قبل سفارش داده بود در زیر درختان سر به فلک کشیده و زیر بارش باران در کنار آتش خوردیم و به چورت بازگشتیم.
وسایل خودمان را برداشتیم و به سمت اتوبوس رفتیم. اتوبوس به سمت بندر بابلسر حرکت کرد و ساعت ۲۱به این شهر ساحلی رسیدیم.
چادرها را برپا کردیم و شب را در کنار دریا با آرامش کامل خوابیدیم.
صبح پس از صبحانه به طرف مقصد بعدی (روستای فیلبند) رفتیم تا اقیانوس ابرها را ببینیم.
به دلیل بارش باران از دیدن این زیبائی طبیعت محروم شدیم اما زیبایی دیدن جنگل پر مه و ریزش نم نم باران کم از آن نبود و بسیار زیبا و لذت بخش بود.
شب جمعه مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و شبانه به سمت شیراز حرکت کردیم. در مسیر برگشت صبحانه را در اصفهان خوردیم و به طرف پارک آکواریوم رفتیم.
پس از بازدید یک ساعته از این فضای جالب حرکت کردیم. در مسیر ناهار خوردیم و در فضای شاد و پر انرژی اتوبوس به مسیرمان ادامه دادیم.
در شهر آباده نوبت به جریمه ی دوستانی که تاخیر داشتند رسید که برای همه بستنی خریدند. در نهایت پس از عبور از ترافیک سنگین ورودی شیراز در ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۲ شهریور به میدان احسان رسیدیم و اینگونه برگ زرین دیگری در دفتر خاطرات خانواده بزرگ آذرخش ثبت شد.
لازم به ذکر است که اکثر وعده های غذائی و صرف نوشیدنی ها بدون استفاده از ظروف یک بار مصرف و کیسه های پلاستیکی و سفره یک بار مصرف بود و گروه آذرخش در برنامه های خود به سمت عدم تولید هر گونه زباله و سبک زندگی پسماندصفر حرکت می کند.

با تشکر فراوان از سرپرست گروه جناب آقای محمدرضا حسن پور و مسئول فنی جناب آقای وحید کاویانی
تهیه کننده گزارش آقای خلیل حسن زاده
و همه ی همسفران عزیز و دوست داشتنی
Www.azarakhshcycling.com
Inestagram/azarakhshcycling

دیدگاه خود را به ما بگویید.